söndag, juli 09, 2006

Ut med spikar och fortsatt rivning

Jag och Fia kom till Ekeryd vid 11-tiden för att fortsätta med rivningsarbetet. Fia fick ansvara för att dra ut spik ur timmerväggarna och jag fortsatte att riva ner de gamla väggarna.
TV-rummet och tre väggar i sovrummet blev rent ner till timret.
Vi jobbade på bra och kunde nöjda vid 16-tiden åka hem för att packa. Därefter åkte vi vidare till Ugglarp och mamma och papppa. Där hade vi en trevlig kväll med god mat på resturangen.

2006-07-08 - 5 timmar.

Fia var med och drog ut spik från timmerväggarna.


Det är som att gå 50 år tillbaka i tiden när man rivit ett lager på väggarna. I denna vägg hittade jag en 2 öring från 1954 som troligtvis min farfar lagt dit.


Detta rum har varit TV-rum och kommer att bli vårt blivande badrum med två små fönster på denna vägg.

Det kan gå illa om det blivit vattenskada i golvet från elementet. Jag försökte ställa mig på stegen över dessa bräder och höll på att stupa ut genom fönstret.

Inga kommentarer: