tisdag, juli 18, 2006

Ut med köket

Första dagen på semestern kom jag till Ekeryd vid 8-tiden. Sista rummet på nedervåningen som jag inte gjort något vid ännu är köket. Men idag skulle skåp och väggar ner. Började med väggen mot badrummet och tog ner över- och underskåp samt ett städskåp. Därefter åkte masonitskivorna bakom ner och sedan var bara timret kvar.
Berit (min faster) och Lasse kom och hälsade på och skulle hämta lite möbler som stått i huset innan.
När jag såg timret mot badrummet kunde man se var dörren till det före detta skafferiet suttit. Nu är det badrum där men denna vägg skall så småningom ner så jag öppnade upp dörröppningen.
Åkte ner en runda på byn för att köpa sopsäckar, boka släckning av 2:a från besiktningen av släpet (jäklar också!), lite bankärende samt köpa vatten för att överleva hettan.

Vid lunch kom Fia med mat som vi åt tillsammans ute. Efter lite stärkande mat fortsatte jag riva i köket och tog ner alla köksskåp. Kaklet åkte ner och efter att jag sopat ihop allt skräp på golvet var det dags att lämna Ekeryd för dagen.
På kvällen var vi bjudna till Helena och Mattias i Smålandsstenar.

2006-07-17 – 8 timmar

Köksskåpen innan jag började riva köket.

Samma vägg. Kunde inte låta bli att öppna upp den gamla dörröppningen mot där det förr i tiden var skafferi

Min underbara fru kom med kycklingsallad till en hungrig rivare.

Inga kommentarer: