måndag, juli 10, 2006

Släggan gör intåg i projektet

Idag fortsatte jag i hallen och rev ner de resterande innerväggarna. Syster Linda kom på besök för att titta till så att jag sköter mig.
Furutaket åkte ner och jag tänkte börja riva väggen in till garderoben. Denna vägg bestod av spontade brädor som var spikade flitigt. Har hittills klarat mig med den utmärkta kofoten för att få ner tak och innerväggar men nu behövdes det tunga artilleriet. Ute i garaget hittade jag en bastant slägga som skulle rubba väggen. Med några kraftfulla slag var väggen nere och jag kände mig väldigt grabbig (det tyckte Fia också)!

Hittade igår en 2-öring från 1954 i sovrummet och idag hittade jag en 5-öring från 1968. Denna låg i tröskeln till garderoben och kanske den placerades där när garderoben byggdes? Måste kolla detta med pappa om det kan stämma med årtalet.

2006-07-10 - 4 timmar.

Hallen har en gång varit en inglasad veranda som sattes igen. Här syns det gamla timret med de nyare planken.

Här får släggan presentera sig i Projekt Ekeryd!

Och resultatet 10 minuter senare. En nöjd byggmästare med släggan i högsta hugg.

Här är 5-öringen som jag hittade under tröskeln in till garderoben.

Och detta var 2-öringen som jag hittade igår i sovrummet.

Inga kommentarer: