fredag, juli 21, 2006

Projektet fortsätter på övervåningen

I och med det varma vädret igår ville jag börja tidigt idag. Klockan 07:00 var jag på plats i Ekeryd och första dagen för projektet att börja riva på övervåningen. Känns skönt att man klarat av rivningen på nedervåningen.
Efter att kört ett lass till åkern tog jag ut alla dörrar från övervåningen till ladugården. På många utav dörrarna sitter det masonitskivor med en tapet. Kunde inte låta bli att blotta en utav dörrarna och när skivan var bortplockad kunde jag se en mycket fin vitmålad spegeldörr under. Det skall finnas sex stycken spegeldörrar så några innedörrar behöver vi inte köpa.

Under dagen tog jag ner alla dörrkarmar på övervåningen. Dessa skall sparas för att användas till spegeldörrarna. Till lunch kom Fia med pannkakor som vi åt. Därefter fortsatte vi riva ner väggskivor och lister för fullt. Jag monterade ner tvättställ och toastol och dagen slutade sedan med att den stora släggan fick slå ner väggarna till badrummet.

Ikväll skall vi till Malin och Björn för att utöva spelverksamhet i form av Texas hold em.

2006-07-21 - 10 timmar

Våra fina spegeldörrar när de fula masonitskivorna tagits bort.

Med bågfil sågade jag bort spiken runt dörrkarmarna.

Här är den lilla toaletten på övervåningen...

...som här blir historia.

Fia river ner masonitskivor med ett leende på läpparna.

Inga kommentarer: