tisdag, juli 11, 2006

Strömlöst

När jag idag anlände till Ekeryd och skulle sätta på radion var det strömlöst. Jag har skruvat ut alla säkringar förutom de till köket, garaget och källaren. Blev lite orolig att jag missat någon och att kanske huvudsäkringarna hade smällt. Men dessa såg ok ut. Tänkte vad har nu hänt! Men efter att jag gått ut till garaget och kom tillbaka igen var det ljud i radion igen. Det hade varit strömavbrott i hela byn.

När jag fått lite ljud att jobba till, ikväll Pugh Rogefeldt, fortsatte jag i hallen med att riva upp golvet. Pergogolvet hade jag tagit upp innan och under detta låg en grön plastmatta. Mattan och masonitskivorna som låg under åkte upp och kvar blev plankgolvet. Hallen som kommer att bli matplats med fönster på tre av väggarna är nu rent in till timmer och golvplank.

Fortsatte sedan in i vardagsrummet och tänkte ta ner de nya väggarna. Nya och nya, nästa år är de 30 år gamla. Så jag tyckte att de gott kunde bytas ut med nya när den gamla delen skall reglas upp med nya väggar. Sågade upp en bit av golvskivorna för att lättare kunna få ner väggarna.

2006-07-11 – 4 timmar





Inga kommentarer: