torsdag, juli 20, 2006

Det är jobbigt att riva isolering när det är 30 grader ute!

Nu är det riktigt varmt ute igen. Termometern visar runt 30 grader nästan hela dagen. Försöker passa på att bära och köra iväg byggmaterial på morgonen när det inte är så varmt ute, så också denna dag.

Inne i huset fortsatte jag att riva ner de sista spånplattorna på väggarna i vardagsrummet. När jag precis skulle börja riva upp golvisoleringen kom Allan Pettersson, farfars bror. Han skulle hämta telefonstolpar och passade på och kolla om jag sköter om hans barndomshem. Det är alltid kul att höra de gamlas anekdoter om huset.

Fortsatte att plocka ner golvisoleringen i vardagsrummet och svettades mycket. Det är kämpigt när det är 30 grader varmt med långbyxor, långärmad tröja och andningsskydd.

Vid lunch kom våra goda vänner Malin (med den jättegravida magen) och Björn förbi med fikakorg. Ringde på Fia som höll på att städa hemma. Blev jätteglad när de kom och bjöd på fika. När vi satt och fika kom det in en bil på gården som vi inte kände igen. Det var Maggan (pappas kusin) och Torgny som kom förbi för att titta till huset i Ekeryd.

När jag var själv igen fortsatte jag riva upp isoleringen och även ta ur skivorna som låg på plank i trossbottnen.

Idag har det nästan varit olidligt varmt att jobba och särskilt med massa kläder i isoleringen. Men nu är jag klar med den mesta rivningen på nedervåningen så innan jag avslutade dagen tog jag ner alla dörrar på övervåningen. Imorgon blir det att riva på övervåningen!




Inga kommentarer: