söndag, juli 30, 2006

Några dagars ledighet…

…var tanken. Vi har haft besök från Fias värdfamilj från USA nu i veckan. De kom till Sverige i söndags och vi hämtade upp dem i Göteborg i måndags.
I söndags hann jag dock med en heldag i Ekeryd och rev ut köket på övervåningen. Plattor på väggarna åkte ner samt panel i taket och golv. Efter att detta var klart började jag riva väggarna till ”gå-in-garderoberna” i hallen.
Framåt kvällen kom HP och Lina och hälsade på. De tittade på huset och efter det åkte vi till Åker för att bada och grilla.

2006-07-23 - 10 timmar



I måndags åkte vi till Göteborg och hämtade besöket från USA. Det var mycket kul att träffa Steve, Meff och Kathleen. Vi bockade av turistattraktionerna Paddan och Liseberg innan vi åkte till Fias föräldrar i Yttersjöholm.

På tisdagen var planen att visa våra besökare området runt Hylte. Vi åkte till Odensjö där jag och Fia gifte oss, åkte genom Hylte, åt lunch hemma i Åker, visade upp husprojektet i Ekeryd och åt våfflor i våffelstugan. På kvällen grillade vi.



Äntligen en dag i Ekeryd! På onsdagen åkte USA-människorna och Fia till Halmstad och Tylösand för att sola, bada och shoppa. Samtidigt som de njöt i solen slet jag med att få ner resterande väggar till garderoberna på övervåningen. Efter det rev jag ut heltäckningsmatta och plattor på väggarna i sovrummet. När jag fått bort den sista biten från väggen var jag klar med all rivning av golv och väggar!
På kvällen åt vi porterstek tillsammans med amerikanarna.

2006-07-26 – 9 timmar



Torsdag och vi styrde Saaben mot Köpenhamn med våra gäster. Vi gick på ströget, åkte en båttur och åt god mat på kvällen. Solen stekte och det var mycket varmt.



Fredagen började med god frukost på hotellet i Köpenhamn. Därefter körde vi gästerna till Gedser där de tog färjan till Tyskland. Det har varit mycket trevligt att umgås med dem och träffa dem igen.

Inga kommentarer: