tisdag, juli 18, 2006

Mattor ut i badrummet och köket

Morgonen började klockan 8 i Ekeryd med att ta ut badkaret och montera ner tvättstället. Därefter började jag på att riva upp badrumsmattan. Det var tur att inte badrummet var större för det var kämpigt att få upp mattan. Men efter lite jobb så var planket synligt. Av bara farten fortsatte jag med mattan i köket och denna var inte heller så lätta att få bort. Men nu var både köket och badrummet rent på väggarna, taket och golvet.
Fia kom efter lunch och hade idag med sig glass till sin man. Hon rensade upp på övervåningen och förberedde för att jag skall kunna börja riva där.

På eftermiddagen började jag riva upp golven och väggarna i vardagsrummet. Som jag nämnt tidigare är detta en utbyggd del som byggdes 1977. Här är det reglade väggar med isolering. Jag måste riva upp detta för att lägga ny el samt att ta upp de gamla rören till elementen.

På kvällen åkte vi till Fias föräldrar i Yttersjöholm.

2006-07-18 – 9 timmar

Köket rensades in till bräder och timmer.



Här hade det inte varit tätt mellan plastmattan och avloppet. Detta skall rivas så det skall inte vara något problem.

Här var det isolerade väggar och golv.

Inga kommentarer: