måndag, juli 31, 2006

Jag och Harry bar ut all tegelsten

Idag fick jag hjälp av min polare Per. Vi bar ut all tegelsten från vinden och övervåningen ner till flaket på traktorn och sedan ut till ladugården. Det var till stor hjälp att få en hantlangare under detta moment.
När vi höll på med detta kom min faster, farbror och farmor. De gick igenom en del utav allt som vi burit ut från huset. Sedan kom min kära fru Fia, pappa och även granne Stefan så gården var full med bilar och folk.

Har funderat ett tag på hur vi skall göra med isolering i golv och vind. Tror att vi skall isolera med Ekofiber. Har läst en del om att man rekommenderar detta till gamla timmerhus. Jag tar tacksamt emot tips och erfarenhet om detta. Lämna gärna kommentarer genom att klicka på här.

Jag har idag också anmält mig till en Byggnadsvårdskurs utanför Halmstad. Det är en tvådagarskurs där man får lära sig om gamla hantverk för att renovera och underhålla gamla hus. Det skall bli jättekul och lära sig mer om detta.

Imorgon skall jag fortsätta att riva upp golven.

2006-07-31 – 3 timmar

I och med att jag glömt kameran nu några dagar uppdaterar jag er nu med vad som hänt.







1 kommentar:

Linnea Edenholm-Ransier sa...

Is there a way I can read this in English? The house looks so nice!