onsdag, juli 19, 2006

Första bilden på nya familjemedlemmen!



Klockan 10:00 idag var det två mycket nervösa Ekerydsbor som satt och väntade på att deras namn skulle ropas upp. När våra namn hördes var det äntligen dags för ultraljud. Vi är i vecka 18 på graviditeten och skall få se vårt barn för första gången.
Med många tankar i skallen väntade vi på att ett litet foster skulle visa sig på skärmen framför oss. Efter en kort stund såg vi konturerna av en liten, liten människa och sedan fick vi se den mest fantastiska skapelsen jag sett. Den lille rörde på sig och hjärta och hjärna såg ut precis som det skulle. Vi kunde tydligt se hur den kliade sig bakom örat och vände och vred på sig. Detta är nog det mest häftiga och underbara jag har varit med om. Första bekräftelsen på att min och Fias skapelse är vid liv och mår bra.

Av förklarliga skäl är detta det enda som snurrat runt i huvudet på mig under dagen. Efter ultraljudet hann vi dock med besök på bland annat Jula, Harald Nyborg och Sylvan. Jag köpte kabelvinda, bygglampa, verktygslåda, bitsset till skruvdragaren och några tänger.

När vi kom tillbaka till Hylte åkte jag till Ekeryd och var där vid 15:30. Hade dock svårt att tänka på annat än det som vi var med om på ultraljudet. Mamma och pappa kom förbi och fick se ultraljudsbilderna. Jag hann dock med att skruva ner alla element på nedervåningen. På väg hem till Åker åkte jag förbi syster Linda för att visa bilderna.

Helt fantastisk dag som jag aldrig kommer att glömma!

2006-07-19 – 3 timmar

Inga kommentarer: