onsdag, juli 12, 2006

Byggcentral installerad

Idag hade jag besök av min första hantverkare, elektriker Nyqvist. Han kopplade bort centralen och satte dit en byggcentral som jag kan ta ström från.

Jag gick en runda till några av de närmsta grannarna för att visa ritningarna och för att få grannintyg till utbyggnaden som vi skall göra.
På fredag skall släpkärran på besiktning så jag tänkte att jag skulle kolla så att alla lampor och bromsen fungerar. Ett utav bromsljusen har krånglat men det var bara lite glapp.

Först vid 6-tiden kunde jag fortsätta med rivningsarbetet. Jag tog ner innertaket i hallen (den blivande matplatsen) och hittade där under vitmålad pärlspont. Har en tanke på att sätta liknande pärlspont i taket i hela huset, det är snyggt och känns rätt i stilen.
Rev också ner papptaket i vardagsrummet och före denna aktion tog jag på mig keps, skyddsglasögon och andningsskydd. Som jag väntade mig rasade det ner sågspån från glipor till trossbotten över mig.

2006-07-12 – 2 timmar


Nyqvists byggcentral


Här syns var takbjälken ligger

Taket var nog inte riktigt rakt när man skulle regla upp det.

Fuktskada i skarven mellan balkongen och huskroppen.

Inga kommentarer: