söndag, juli 16, 2006

Två lass till tippen och en såld cykel

Idag lördag, och öppet på tippen, passade jag på att börja dagen med två lass till tippen. Jag hade samlat på mig ett antal säckar med skräp och 7 säckar sågspån som jag ville bli av med.

När jag kom tillbaka från tippen började jag att riva i den andra hallen vid trappan. Farmor och pappa tittade förbi och farmor inspekterade vad jag hittills gjort.
Jag har försökt sälja min racercykel en tid på blocket men inte lyckats med detta. Vid lunchtid kom en kille från Falkenberg och tittade på den och slog till. Skönt att få sålt den samtidigt som jag var väldigt nöjd med den. Men min kondition kommer jag få från husbygge i Ekeryd istället på en cykel.
Efter jag sålt cykeln åkte jag till mina föräldrar för att fira min mormors bror som fyllde 75. Med god mat och trevligt sällskap fick jag en liten rast från rivningen.

När jag kom tillbaka till Ekeryd fortsatte jag att riva väggar och tak i hallen och när väggarna var nere blev det ett stort hål där trappen till källaren går ner. Började bygga ett temporärt golv så att man inte trillar ner och slår sig.

När klockan blev 17:00 fick jag skynda mig hem för på kvällen var vi bjudna på grillkväll hos Karin och Robert i Unnaryd. Det blev ett härligt bad i Unnen och därefter grillning och kubb / krocket.

2006-07-15 – 5 timmar

Hallen innan...

...och efter.



Malin och Fia i det vinnande kubblaget samtidigt som knotten anlände.

Inga kommentarer: