torsdag, juli 06, 2006

Thaimat och arbete med väggarna

Efter jobbet idag började jag med att riva upp plastmattan och masonitskivorna som låg på golvet i sovrummet. Plastmattan kunde jag ganska enkelt riva upp och masonitskivorna fick jag upp med mitt favoritverktyg för närvarande - kofoten.
Med samma verktyg gick jag på väggarna i vardagsrummet och började riva ner tapeter och skivorna in till timret. Tog ner allt i den gamla delen och kommer att vänta med resterande tills vi kopplat bort strömmen. Det sitter VP-rör i de reglade väggarna i utbyggnaden.
Min kära fru Sofie kom med Thaimat som vi åt ute i kvällssolen.
Efter stärkande het mat påbörjade jag att ta bort masonitskivor in till timret även i sovrummet.

Det ser verkligen ut som en byggarbetsplats nu och imorgon måste jag köra iväg brännbart byggmaterial ut på åkern.

Efter kvällens arbete blev det ett svalkande dopp i Viken, mycket skönt.

2006-07-06 - 4 timmar






Inga kommentarer: