söndag, juli 16, 2006

Påbörjat rivning på toaletten

Dagen började lite senare idag än dagen innan. Efter en trevlig kväll i Unnaryd dagen innan fick man idag betala priset med lite långsammare steg och tyngre huvud. Men efter några timmar var man på gång igen.
Fortsatte i hallen att riva ner skivorna på väggarna samt att jag skruvade ner elcentralen. Hallen blev väldigt öppen och man fick nu mer känsla över vad som kommer att få plats. Hallen kommer att bli tvättstuga efter att ytterdörren flyttats någon meter. Det kommer också att finnas en grovingång in till tvättstugan.
Mitt på dagen när jag började bli hungrig beställda jag mat från den alldeles utmärkta thairestaurangen på Nissastigen. Det blev Phad Thai med lite extra chili.

Med mat i magen fortsatte jag i hallen. Efter en stund kom Fia och fortsatte att dra ut spik efter att hon bjudit på fika.
När hallen kändes klar började jag på i badrummet med att skruva ner inredning och riva väggarna.
Framåt 18-tiden kände vi oss nöjda för dagen och med pizza mättade vi våra magar hemma i Åker.

2006-07-16 – 8 timmar

I taket i hallen satt vitmålad panel.

Badrummet innan jag gick in med kofoten. Sköna gröna tapeter.

Hittade ännu en tidning men denna i trossbotten vid trappan. Tidningen var från 1944 och andra världskriget gick mot sitt slut. Många artiklar om vad som hände i kriget.

Här åker väggarna ner i badrummet.

Badrummet var en gång skafferi och i början på 30-talet blev det något elfel här vilket ledde till en brand. Som tur var lyckades man släcka elden och historien visade sig när timret blottats.

Inga kommentarer: