torsdag, augusti 03, 2006

Vi kan starta ett museum

Idag skulle jag fortsätta att riva upp golven på övervåningen. Pappa kom och hjälpte mig och vi satte fart. I går hittade jag tidningar när jag började riva upp golven i sovrummet och det visade sig att det bara var början. Resten av rummet bestod av högar med tidningar från 1920 fram till 40-talet. Konstigt att årgångarna var så spridda. Vi hittade räkne- och skrivböcker som farfar, Göte, Allan och Siri hade skrivit i, ölflaska med kork, cigarrettask, keps, liten hovtång och andra småprylar.

Jag och pappa fick upp golven i hallen mot sovrummet. Nu skall vi boka in en sugbil som kommer och suger upp all sågspån i trossbotten och på vinden. Rivningsarbetet börja gå mot sitt slut! Så kommande dagar kommer att bli lite lugnare med rivandet. Kanske jag passar på att ta bort fönstren på altanen och klippa gräset nu när vädret kommer att bli bättre igen.

2006-08-03 – 2,5 timmar



Pappa hittade mycket spännande i trossbottnen.

Vi hittade bland annat denna leksaksfiol.

Och en motortidning från 1920.

Nu är det bara en liten bit till att riva upp sedan är övervåningen också öppen till spånet.

Allt vi hittat hittills spara vi en flyttkartong. Lägg märke till den tjusiga kepsen längst upp till höger på bilden.

Inga kommentarer: