fredag, augusti 04, 2006

Inga golv kvar!

Idag på lunchen fick jag hjälp av jobbarkompis Jarre med att flytta sekretären in till det gamla köket på övervåningen. Efter jobbet fortsatte jag att riva upp golven på övervåningen. Det som var kvar var där det gamla lilla badrummet varit samt hallen innanför.
Jag höll på att ramla genom golvet när jag skulle riva upp de sista bräderna. Där avloppet hade gått ner var brädan i trossbotten bara spikad i ena sidan och när jag satte min fot där så försvann benet ner i undervåningen. Jag blev lite överraskad men skrattade till när jag satt där med benet dinglande genom golvet/taket.

Efter att jag var klar åkte jag till jobbarkompis Edenholm för att titta när han lade sitt Tarkett Viva golv. Det såg smidigt ut och valnötsgolvet som han skall lägga i hallen såg väldigt snyggt ut.

2006-08-04 – 2 timmar

Sista biten av golven ligger nu ute på åkern.


Oj, här försvann mitt högerben ner.

Jag hälsade på Edenholm för att se när han lade sitt ny Tarkett Viva-golv.

Inga kommentarer: