onsdag, augusti 02, 2006

Idag med två hjälpredor

I förmiddags ringde pappa och undrade vad han kunde göra i Ekeryd under dagen. De har semester och har precis kommit hem från en tripp norrut. Jag föreslog att han kunde fortsätta att riva upp golven på nedervåningen. När jag kom upp till Ekeryd vid 16-tiden var mamma också där och hade varit med sedan i förmiddags. Alla golv på nedervåningen var uppe och spånet var blottat, rören och avloppet från övervåningen var utrivet och de båda altanerna var rensade. De hade gjort ett mycket bra jobb, tack för det!

Jag bytte av mina föräldrar och fortsatte att riva upp golv på övervåningen. Började i sovrummet och när jag fått upp några bräder hittade jag hur mycket tidningar som helst. Det var inte bara tidningar utan till min förvåning hittade jag också en innertoffla. Men var kan högerskon vara? Jag fortsatte att riva upp golven efter att jag fiskat upp lite tidningar. För att få upp golvbräderna var jag tvungen att riva ut kaminen och de tegelstenar som murats upp. Kaminen skall sparas och kanske användas på något bra ställe. Rev också ner sista delen av väggen mot garderoben från sovrummet.

Jag har bjudit in mina arbetskamrater nästa vecka för att riva altanen på baksidan. Jag bjuder på öl och grillat och de skall få visa sina rivningskunskaper.

2006-08-02 – 4 timmar



Mamma och pappa hade varit flitiga under dagen. Detta är från den blivande matsalsdelen i vardagsrummet.

Stackars den som fick gå med en innertoffla.

Husqvarnakaminen skall sparas, vi får se om vi kan använda den någonstans.

Inga kommentarer: