onsdag, augusti 30, 2006

Öppet från kök till vardagsrum

Eftermiddagen i Ekeryd började med besök av en fönsterleverantör som ville offerera fönster till oss. Därefter drog jag på mig blåstället och fortsatte att riva ner väggarna mellan vårt blivande kök och vardagsrummet.

Fia kom och hade med sig Grovisen som jag beställt. Till denna kopplar man en dammsugare för att kunna suga upp spån, aska, vätska och allt möjligt. Fia sög upp spån på övervåningen där sugbilen inte kunde suga.

Pappa kom och fortsatte med taket i källaren och städade upp allt skräp där nere. Jag fortsatte med att riva ner väggen mot vårt nya badrum. Vi kommer att bygga en ny vägg längre ut i hallen för att få ett större badrum. Vi fick väldigt mycket gjort denna kväll och imorgon skall jag till banken och därefter skall jag och pappa beställa golvbjälkar.

2006-08-30 – 4 timmar

Fia testar vår nya Grovis.

Från vårt blivande badrum ut i hallen. Här skall en ny vägg byggas lite längre fram.

Från andra hållet, hallen och in till badrummet.

Här är det nu öppet, från vårt blivande kök ut i matsalen och vardagsrummet.

Från andra hållet.

Inga kommentarer: