torsdag, augusti 10, 2006

IT-gubbarna rev altanen

Till denna kväll hade jag bjudit hem mina goda arbetskamrater till Ekeryd för att riva altanen på baksidan. Jag lockade med öl och grillning så uppslutningen var god.
Jag jobbade fram till lunch sedan åkte jag och handlade och förberedde sedan för kvällens begivenhet.
Efter klockan 16 ramlade IT-gubbarna in på gården och vi satte igång direkt med att riva ner panel på altanen. De jobbade på mycket bra och efter en och en halv timme så var altanen riven och allt var utkört till åkern.
Belöningen till arbetskompisarna blev grillad korv, pilsner och trevligt umgänge.

Jag får tacka IT-gubbarna för all hjälp med rivningen!



2006-08-10 – 6 timmar

Första styrkan var på plats och rivningsarbetet kunde starta.

Isac hade för dagen lånat Ankis arbetskläder, därmed såg de använda ut.

Ulrik var flitig på taket och lyckades att inte ramla ner.

Med traktorns hjälp drog vi ner det som var kvar av altanen.

Janne ville köra motorsåg.

Inga kommentarer: