måndag, augusti 14, 2006

Friidrotts-EM i Göteborg


Ett svenskt EM-guld till Christian Olsson och världsrekordförsök av Isinbajeva fick vi bevittna på Ullevi i lördags. Vi åkte upp till Fias syster, sambo och deras lilla dotter i fredags för att spendera helgen i Göteborg. Under lördagen tittade vi på friidrott på Ullevi tillsammans med några kompisar. På söndagen umgicks vi bara med Malin, Martin och Emmie.

Jag kan inte låta bli att kommentera den pinsamma avslutningen av EM-festen i Göteborg. De fantastiska sportsliga framgångarna har fått sig en törn i och med några avdankade idioter med Sjöberg i spetsen som gjort bort hela idrottssverige. För mig skall idrottare vara motpolen till missbrukare. Jag fattar inte hur man kan vara så otroligt korkad och intelligensbefriad att hålla på med den skiten och dessutom som representant för svensk idrott och antidoping! Jag hoppas att de blir straffade och att vi slipper se deras ansikten i media framöver.

Så inget jobb i Ekeryd under helgen. Väntar fortfarande på sugbilen som skulle komma idag måndag MEN…de ringde imorse och kan komma först på onsdag eller torsdag. Trist att vänta och bli bromsad!
Ikväll skall vi fira Fia som fyllde 27 i lördags. Hon fick en blommig (!) skruvdragare, och gravid-snickarbyxor av mig.

Inga kommentarer: