söndag, augusti 06, 2006

Förbereder för sugbilen

Idag tog jag och Fia sovmorgon och var i Ekeryd vid 12-tiden. Jag började ta bort alla vattenrör som satt kvar och Fia tog bort spik från bjälklagret på övervåningen. Efter att jag fått bort rören började jag med kratta och spade att ta bort stora bitar som låg bland spånet i trossbotten. Framåt eftermiddagen kom Fias föräldrar och hälsade på och lite senare också Harrysson.

Vi har stött på en fuktskada i syllen där vi kommer att ha köket. Om ni kommer ihåg en äldre bild som jag lagt ut där man såg hur rören till elementet i det gamla sovrummet hade läckt. Här har vattnet runnit ner på syllen och drygt två meter är fuktskadat. Så det blir att försöka att byta ut denna del med en frisk.

Imorgon skall jag åka till Halmstad för att köpa födelsedagspresent till Fia (hon fyller 27 på lördag!) ...och lite verktyg till mig själv :-)

2006-08-06 - 3 timmar

1 kommentar:

Anonym sa...

Fia önskar sig en tigersåg ;-)