måndag, augusti 21, 2006

Balansera på plankor

Nu när marken är blottad i bjälklagret har jag lagt upp plankor för att kunna köra med skottkärra i huset. Jag har nu börjat städa och gräva i grunden. Målet är att alla gamla träbitar, isolering och annat skräp skall bort samt att jag vill ha ett minsta djup på 45-50 cm från blindbotten till markytan. Detta gör man för att undvika att fuktig luft skall stiga från marken mot huset samt att ventilationen skall bli bättre. Finns det kvar träbitar och liknande så kan dessa binda fukten som finns i luften.
Jag hann med att rensa upp och gräva ur halva utbyggnaden i nya delen av vardagsrummet. Det tog några vändor med kärran innan jag hittade rätt väg över plankorna.

Framåt kvällen damp det in ett gäng på gården, med jobbarkompis Isacson i spetsen, som skulle ut till Skärshult för att bada bastu. De stannade till och fick en vätskepaus och tittade till huset.

2006-08-21 – 3 timmar



Inga kommentarer: