lördag, augusti 26, 2006

Ut med pannan

Jag var i Ekeryd vid 9-tiden på morgonen och fortsatte direkt att gräva. Pappa kom strax efter mig och fortsatte att koppla bort pannan. Min svåger Lau kom på förmiddagen för att hjälpa oss att bära ut pannan. Vi fick ut den från pannrummet och lade den på släpkärran. Fyllde på med lite mer järnskrot och körde till tippen med detta. Det var skönt att få ut pannan.

Mitt på dagen hade mamma lagat mat till oss på Smultronvägen och Fia var också där.

Efter lunch kom Helena och Mattias och tittade förbi med motorcykeln. De kikade runt i huset och i ladugården.

Jag avslutade grävandet i vårt blivande kök och när sista spadtaget var gjort höjde jag spaden över huvudet och skrek till av glädje. Det var skönt att få detta gjort och nu är det 50 cm djupt under hela huset och man kan krypa runt och inspektera grunden.

Pappa plockade ner alla rör och avlopp i källaren under dagen. Så nu planerar vi för fullt hur de nya skall placeras.

2006-08-26 – 7 timmar


Inga kommentarer: