tisdag, augusti 29, 2006

Rivning av källartak och snedtak

Efter lite ändrade planer på jobbet passade jag på att vara ledig i eftermiddag. Började riva ner spånskivor och glespanel som satt i snedtaket på övervåningen. Här bakom hade man satt isolering direkt mot yttertaket utan någon luftspalt. Här skall jag sätta läkt och masonit till luftspalt och sedan förbereda för att kunna spruta ner ekofiber i snedtaket.
Jag rensade upp på nedervåningen och lastade på fulla sopsäckar på kärran för att förbereda inför nästa besök på tippen.

När pappa kom började han på att riva ner taket i källaren och jag började riva ner en utav väggarna mellan vårt blivande kök och vardagsrum. Det var kul att studera hur de har satt ihop de breda plankväggen med dymlingar och knutar. Nu börjar man se hur öppet och luftigt det kommer att bli i vårt kök/matsal/vardagsrum.
2006-08-29 - 6 timmar

Här låg isoleringen direkt mot yttertaket utan luftspalt.

På dessa väggar skall jag bygga på med luftspalt och isolering.

Pappa rev ner källartaket.

Här öppnar jag upp från vårt blivande kök mot vardagsrummet.

Inga kommentarer: