tisdag, augusti 15, 2006

En väldigt stor dammsugare!

I morse ringde pappa till mig och sade att sugbilen var på väg. Jag och pappa mötte upp i Ekeryd och visade vilket uppdrag de hade. Pappa stannade under förmiddagen och jag bytte av vid lunch. Med hjälp av grova slangar och ett stort munstycke sög de upp allt spån i trossbotten och vind. Vikten av allt spån slutade på 2,5 ton och om vi skulle skyfflat allt för hand hade vi haft jobb i veckor. Företaget som effektivt sög upp spånet var Newtec.

När allt var uppsugit i tanken på lastbilen åkte vi ner till bruket och skänkte lite bränsle till pannorna.

Samtidigt som de sög upp spån på övervåning och vind tog jag upp trossbotten på nedervåningen. Krypgrunden såg torr ut och var ganska jämn och lagom djup. Det låg dock en del träbitar och annat skräp under som jag skall räfsa upp. Kommer också att jämna till så att man kan krypa överallt.

Känns mycket bra att allt spån nu är borta och byggfasen kommer allt närmre!

2006-08-15 – 5 timmar

Här blir det rent på spån!

En väldigt, väldigt stor dammsugare var på besök i Ekeryd.

Här har jag börjat öppna upp trossbotten i vårt blivande kök.

Öppet ner till krypgrunden i vardagsrummet.

Det verkar som mina förfäder hade det trevligt på bygget med god Falken klass 2. Denna låg på marken i krypgrunden.

Inga kommentarer: