torsdag, augusti 24, 2006

Gräva, gräva, gräva!

Både onsdagen och torsdagen har bestått av följande moment.

1. Gräva
2. Slänga upp i skottkärran
3. Moment 1 och 2 tills kärran är full
4. Köra ut skottkärran och tömma bakom ladugården
Repetera detta en 80-90 gånger så är ni ifatt mig på grävningen.

Det blir i alla fall bra. Nya delen av vardagsrummet, den delen av vår nya hall som inte är över källaren, nya badrummet och nästan hela gamla delen av vardagsrummet håller nu 50 centimeter från mark till undersidan av golvbjälkarna.

I onsdags grävde jag till 19:30, därefter åkte jag till Örnahallen för att hålla i ett träningspass för Hylte Volleys damlag. Jag kommer att hjälpa till lite då och då med damlaget i år.

I torsdags tog jag en semesterdag och grävde mellan 07:00 och 14:00 med avbrott för thailunch med jobbarkompisarna. På kvällen åkte vi till Malin, Martin och Emmie i Göteborg för att fira Malins 30 årsdag.

2006-08-23 – 3,5 timme
2006-08-24 – 6 timmar



Inga kommentarer: