söndag, november 19, 2006

Glespanel till golvvärmen

Efter att vi nu har isolerat så är nästa steg att spika glespanel för golvvärmen på nedervåningen. Vi fick drygt 400 meter levererat på torsdagen då även ackumulatortankarna kom.

Under torsdagen bar jag och pappa in all glespanel och började planera hur slingorna skulle gå. I ritningen som vi fått från golvvärmeleverantören hade de ritat slingorna på fel håll så vi får vända på det för att det skall bli rätt mot bjälkarna.

2006-11-16 – 3 timmar

På fredagen började jag såga till och spika glespanelen längst in i vardagsrummet. Jag hann med att spika fast nästan hela utbygget.

2006-11-17 – 3 timmar

En heldag i Ekeryd med fortsatt arbete med glespanelen. Jag färdigställde vardagsrummet längst in och fortsatte bort mot köket. I köket och bort förbi verandan och fram genom vardagsrummet kommer det att gå fem stycken slingor.
När jag var klar fram till verandan började jag lägga ut och planera inför köket och hallen.

2006-11-18 – 7 timmar

Under söndagen gjorde jag klart nästan hela köket med glespanel. Innan jag fäster det sista så måste vattenledningarna fram till fördelningen för golvvärmen läggas.
Under veckan som kommer så måste vi såga upp till verandan och lägga en bärande bjälke mot övervåningen. Vi har också en liten bit av en gammal syll mot tvättstugan som skall repareras.

2006-11-19 – 5 timmar







Inga kommentarer: