söndag, oktober 15, 2006

Ute i skogen...

Kom till Ekeryd på morgonen och slutförde ”kortlingsprojektet”. När jag nästan var klar knackade det på rutan och där stod HP och Lina. Ett spontanbesök från våra vänner från Halmstad.
Efter att jag var klar med kortlingarna började jag blanda till betong för att gjuta igen ett parti runt murstocken. Jag körde igång blandaren och fyllde på med vatten och betong. Fyllde på i facket och efter fem säckar var jag nästan klar. Hade jag haft en till så hade det fyllt allt.

På eftermiddagen snörade jag på mig kängorna, hängde på mig kameran och med kartan i högsta hugg begav jag mig ut i skogen. Planen var att gå igenom våra marker för att kolla om barkborren har angripit vår skog. Vid hygget som Gudrun orsakade hittade jag ett träd som var angripit men inget mer.
Det var mycket skönt att komma ut i skogen och se över våra marker.

2006-10-15 - 4 timmar



Här har barkborren varit framme

Inga kommentarer: