lördag, oktober 21, 2006

Riktat snedtaksväggar och en comeback

Efter att luftspalten blev klar var nästa moment att rikta upp snedtaksväggen samt att bygga ut denna så att vi kan isolera cirka 200 mm. Jag spikade upp en bräda på varje ytterkant och drog sedan ett snöre mellan dessa. Därefter var det bara att passa in bräderna där mellan.

Pappa började på att bygga väggen mellan hallen och köket och jag blev klar med snedtaksväggarna. Framåt eftermiddagen ringde min telefon och jag fick reda på att de behövde en spelare till kvällens B-lagsmatch i volleyboll mellan Hylte och Helsingborg. Inte alltför svårövertalad tog jag mig ner till hallen och efter fem set och förlust 15-13 i avgörande var jag ganska mör i kroppen. Jag har inte tränat på nästan två år och inte spelat någon seriematch på tre år. Så det var kul att spela men trist avslutning på en match som vi borde ha vunnit.

2006-10-21 – 5 timmar

Inga kommentarer: