onsdag, oktober 18, 2006

Masonit till luftspalt

Idag hade jag tagit ledigt från jobbet och var istället klockan 07:00 i Ekeryd. Fortsatte att spika 80 centimeters läkt på vinden ner mot dem som jag spikade upp igår. När detta var klart började jag såga till masonitskivor som passade in i facken mellan bjälkarna. Jag började sätta upp på vinden för att sedan arbeta mig neråt. På vinden blev det 80 centimeter och där nere 240 + 80 som överlappades lite.
Pappa kom efter lunch och började med att mäta upp hela golvytan för ritningen som vi skall skicka in till golvvärmeleverantören. Därefter började han med att bygga väggen mot badrummet. Det var riktigt kul att få upp den första nya väggen och även om det bara är reglar så får man en känsla för hur det kommer att bli.

Jag hann med att göra klart luftspalten på hela ena sidan och börja med läkt och masonitskivor på den andra.
Det har varit en bra dag och vi har fått mycket gjort.

2006-10-18 – 11 timmar



Inga kommentarer: