torsdag, oktober 05, 2006

Heldag i Ekeryd och inköp av barnvagn


Idag har jag varit ledig från jobbet och har spenderat större delen av dagen i Ekeryd. På morgonen började jag att täta trossbottenfacken över källaren så att vi skall slippa möss. När detta var klart byggde jag vidare med trossbotten i hallen mot badrummet. Efter det började jag göra golvbjälkar och fästa dessa.

Fia kom med mat till mig mitt på dagen och därefter klippte hon gräset. Strax innan klockan var fyra kom svärmor och hälsade på.
När vi var klara för dagen i Ekeryd åkte vi till Gislaved för att titta på barnvagn. Med tron att det skulle vara lång leveranstid tänkte vi att vi nog skulle vara ute i god tid. Men efter mycket övervägande om chassi, färg, däck och hantag stod vi där någon timme senare och lastade i en ny Briovagn i bilen. Den är jättefin och verkar väldigt smidig att hantera. Nu längtar vi ännu mer efter passageraren!

2006-10-05 – 7,5 timme

Inga kommentarer: