torsdag, september 07, 2006

Sotaren på besök och leverans av byggmaterial

Vid tretiden fick jag besök av sotaren. Han skulle kolla om murstocken som finns inne i huset är så bra att vi kan sätta in en braskamin samt kontrollera murstocken i pannrummet. Vi började inne i huset och jag berättade att det inte eldats här inne sedan 1964. Men han tyckte den såg bra ut och att det inte skulle vara några problem med att sätta in ett rör och kamin. Murstocken i pannrummet tyckte han inte hade några problem så där skall vi kunna sätta in en 50 kW:s vedpanna utan bekymmer. Det var skönt att få dessa besked så nu kan vi fortsätta med planeringen av värme till huset.

På förmiddagen hade jag fått min leverans av byggmaterialet som jag beställt förra veckan. Efter jobbet satte jag igång att rensa upp i ladugården för att kunna bära in virket. Jag bar in drygt 400 meter golvreglar och 60 m2 trossbottenskivor. Detta tog lite tid så det som återstod av kvällen spenderade jag på att montera mitt nya kap/gersåg.

2006-09-07 – 4,5 timme


Inga kommentarer: