lördag, september 02, 2006

Första spiken

Det blev en tidig morgon i Ekeryd och två lass till tippen. När jag kom tillbaka höll pappa på med att hugga upp rören till oljetanken. Han fortsatte därefter att bila upp avloppsröret i källaren. Jag slog ner trappan och resterade del av väggen.
Därefter skulle jag och pappa skarva ihop bjälken som hade kapats för trappan. Ett historiskt ögonblick. Jag slog i den första spiken som kommer att sitta kvar under vårt renoveringsprojekt.

Därefter var det lunch hemma hos mamma och pappa och Fia och farmor kom också. Efter lite mat i magen fortsatte vi i Ekeryd. Fia började klippa gräset på tomten och jag slog ner en murad tegelvägg som suttit i gamla tv-rummet. Fortsatte med att riva ner putsen mot murstocken där vi kommer att ha en kamin. Sotaren kommer på torsdag för att inspektera dels murstocken i pannrummet men också den i huset. I huset har det inte eldats sedan 1964 så det kommer säkert att bli så att vi får sätta in ett insatsrör.

Pappa höll på att koppla bort oljetanken och när den var bortkopplad rullade vi ut den och drog den sista biten med traktorn.

Vi fick mycket gjort och vi hade inte riktigt koll på vad klockan var när kvällen närmade sig.

2006-09-02 – 10 timmar







Inga kommentarer: