fredag, september 15, 2006

Ledig dag

Efter ha varit i Kvarnsveden i några dagar blev jag lite rastlös och var tvungen att ta ut en ledig dag för att jobba i Ekeryd. 07:00 var jag på plats för att rensa upp i grunden för till helgen börja spika trossbotten. Efter vi öppnade upp den gamla trossbotten har vi hunnit få ner en del spån och annat trämaterial som måste rensas upp. Ligger detta kvar kommer fukt att bindas och risk för mögelangrepp. Rensade upp allt och grävde även upp runt luckan in till grunden som sitter i källaren.
Jag bar också in hålsten som vi skall använda för att stötta upp en bärlina för golvbjälkarna.

Även idag fick jag besök av en hantverkare som skall räkna på lite jobb åt mig. Återkommer med mer detaljer om detta när beslut fattats.

Under rivningen gick jag fram lite för fort på en utav väggarna som skulle vara kvar (!). Jag riktade upp och fixerade den och allt var bra igen.

På kvällen blev jag riktigt trött och med Fia i Göteborg så var det enda jag orkade fixa en pizza, lite chips och en kall Heineken. Behöver jag tillägga att jag därefter slocknade på soffan...

2006-09-15 – 10 timmar


Inga kommentarer: