tisdag, december 04, 2007

Väggar, golv, målning och musikmöte!

Under de senaste veckorna har vi skruvat golvspånskivor på övervåningen och dubbel gips på badrummet uppe samt i tvättstugan nere. I hallen nere har vi skruvat gipsplattor och verandan är färdigmålad förrutom fönsterbrädorna samt påsalningen som skall målas en gång till.

Jag har börjat måla pärlspontstaket en sista gång i kök/vardagsrum/veranda och det blir kanonfint.


I fredags var det min tur att vara värd för årets andra musikmöte. Vi är ett gäng kompisar som träffas och lyssnar på bra musik och jag tänkte att jag ville ha denna tillställning i Ekeryd. Så jag spenderade några timmar med att städa och möblera veranda och vardagsrum. Vi hade en kanonkväll med mycket bra musik. Det kändes väldigt roligt att spendera en kväll i Ekeryd utan att skruva en enda skruv eller spika en enda spik.





Inga kommentarer: