måndag, april 16, 2007

Påbörjat att riva fasaden och flexrör till hemmabio

Under veckan har har vi limmat andra lagret med golvgips i badrummet.
Jag har dragit rör till högtalare och TV i vardagsrummet. Målet är att inga kablar skall vara synliga till hemmabioutrustningen. Vi skall sätta inbyggnadshögtalare för front och center i väggen och bakhögtalare infällda i taket. All elektronikutrustning kommer att placeras i kontoret.
Bakom där TV:n kommer att hänga gjorde jag en låda där jag satte en eldosa. Mellan lådan och kontoret anslöt jag ett 50 mm dammsugarrör där jag skall kunna dra ut kablage till TV:n.

Nu när sommaren börjar närma sig kommer vi att styra om arbetet till utomhusarbete. Jag började i helgen att riva fasaden mot ladugården. Bakom panelen och asfaboarden satt den gamla panelen kvar.







Inga kommentarer: