måndag, december 11, 2006

In med golvvärme

I onsdags gjorde jag klart glespanelen i badrummet efter att jag och Fia varit på föräldrargrupp. I torsdags åkte jag till byggshopen för att beställa råspont, glespanel, reglar och mer spik.

2006-12-06 – 2 timmar

I fredags började jag och pappa att koppla ihop fördelarcentralen till golvvärmen. Vi monterade den i garderoben som kommer att bli mellan hallen och vardagsrummet/köket. Plockade även i ordning i vardagsrummet för att på lördagen kunna börja dra golvvärmeslangen.

2006-12-08 – 2 timmar

På morgonen var jag och pappa på plats i Ekeryd och började med att montera första slangen i fördelarcentralen. Vi lade ut slingorna längst bort i vardagsrummet och jobbade oss bort till verandan. Här blev det tre slingor. När vi var klara bar jag in spånskivor som vi lade ut över slingorna. Vi måste provtrycka systemet innan vi kan skruva fast skivorna.
Jag var kvar i Ekeryd till klockan 13:00 därefter åkte jag och Fia på julbord med volleybollgänget på Örenäs slott mellan Helsingborg och Landskrona. Pappa fortsatte och spikade tak i källaren och gjorde klart trossbotten i tvättstugan.

2006-12-09 – 5 timmar

Vi sov över på Örenäs och på söndagen handlade vi julklappar på Väla och köpte spik till spikpistolen på Biltema.







Fia och magen utanför Örenäs slott. Nu är det bara två veckor kvar till beräknad födelse. Vi kan när som helst bli tre!

Inga kommentarer: